Artificial Intelligence, Machine Learning, Virtual & Augmented Reality

Dit was editie 9

Jarno Duursma – Keynote spreker
Jarno Duursma is trendwatcher, spreker en auteur op het terrein van digitalisering, samenleving en technologie. Hij is gepassioneerd over de wijze waarop we ons kunnen verhouden tot de toekomst en brengt intrigerende en prikkelende perspectieven in beeld. Hij is alumnus van de Singularity University en is onder andere auteur van boeken over Bitcoin Blockchain en kunstmatige intelligentie.

De technologische versnelling raast voort
De trend is glashelder: we zijn in een tijdperk beland waarin computersystemen zelf lerend zijn geworden door de toename van computer rekenkracht, betere algoritmes en de snelgroeiende hoeveelheden beschikbare data. Slimme systemen leren van data, van zichzelf en van andere systemen. De kwalitatieve groeispurt is groot. En dit soort systemen krijgen steeds meer vaardigheden die wij tot dusver beschouwden als puur menselijk. Intelligente systemen die kunnen horen, zien, lezen en spreken. Ze kunnen bijvoorbeeld spraak naar tekst omzetten en andersom en tientallen objecten tegelijkertijd identificeren. Maar ze kunnen ook emoties van mensen herkennen; steeds beter en verfijnder. In de lezing hoor je onder andere;
– Wat verstaan we eigenlijk onder kunstmatige intelligentie?
– Wat is er nu al wel en niet mogelijk?
– Welke sectoren kunnen profiteren van kunstmatige intelligentie?
– Hoe ziet de toekomst eruit?
– Waarom is kunstmatige intelligentie zo ontwrichtend?
– Wat zijn de nadelen van deze trend? Moeten we ons zorgen maken?

Tim Zuidgeest – Neuromarketeer bij ST&T Research
Geworteld in de consumentenpsychologie, laat Tim verrassende psychologische principes los in het landschap van het wereldwijde web. Gegrepen door inzicht, gedreven door techniek. Tim is mede-oprichter van ST&T Research, het onderzoeksbureau dat Nederlandse merken helpt een kijkje te nemen in het brein van de consument. Hij schrijft over de laatste ontwikkelingen op het gebied van online conversie en usability, twee vakgebieden die zich bij uitstek lenen voor een psychologische bril. Soms zet Tim die bril ook even af. Dan is hij een, salsa-dansende, gadget-verkennende en serie-beminnende Westlander.

Hoe neuromarketing VR/AI nodig heeft, en andersom
Wat voor invloed heeft de opkomst van VR op (neuro-)marketing? Worden we straks allemaal bijziend en vinden we daarom neon kleuren leuk? En hoe maak je AI menselijk? De sleutel ligt verborgen in de wetenschap die kijkt naar de mens; psychologie.

Skip Fidura – Digital and Client Service Director at Dotmailer
Skip Fidura is a customer centric digital marketing expert with over 20 year’s experience on the client, agency and provider side. Prior to becoming the Digital and Client Service Director for Dotmailer, Skip ran the Email and Digital Dialogue Practice for Europe at Ogilvy One. He has worked with both B2B and B2C clients Stacy BT, Fred Perry, Paul Smith, DHL and Copa Airlines, helping them deliver unique human conversations to each and every customer at scale. Skip is also a Non-Executive Director of the UK DMA and Chair of their Responsible Marketing Committee and is helping  to shape the agenda and define the best practice around the responsible use of data and marketing channels.

AI is the answer, but what is the question?
For thousands of years, marketers have been working to get the right message to the right person at the right time. We now have to consider the fourth R – context. From product recommendations to search to speech recognition there is no denying that AI and machine learning is going to revolutionize our user experience and the way we market our products. For those brands that are ready, now is the time to be bold – to get in early and capitalize on this opportunity. For those brands that are not ready however, this new technology will not solve your problems and in fact could make them worse. In this session, Skip will look at the opportunities for AI to help us deliver on our prime objective but this will be a cautionary tale as well as he presents recent research that shows that most brands are not ready for the AI revolution. Skip will also go over where those brands should focus to get ready.

Wouter Weerkamp – COO bij 904Labs Search
Wouter behaalde zijn PhD in zoektechnologie aan de Universiteit van Amsterdam. Als oprichter van 904Labs bouwt hij mee aan de nieuwste zoekmachines, volledig gebaseerd op machine learning. Wouter vertelt graag over de theorie achter zoektechnologie, maar verliest nooit de praktijk uit het oog.

Zelflerende systemen voor e-commerce
Het gaat tegenwoordig steeds vaker over zelflerende systemen. Maar wat zijn dat eigenlijk, zelflerende systemen? En hoe kunnen we ze toepassen binnen e-commerce? In deze presentatie legt Wouter de essentie uit van zelflerende systemen en laat zien hoe deze in de praktijk werken. Hiervoor duiken we in de wereld van zelflerende zoekmachines voor e-commerce.

Nathan Coppens – Technoloy & Innovation Director bij Digitas
Nathan is verantwoordelijk voor het Technology & Innovation team. Binnen deze teams wordt elke dag gewerkt met nieuwe technologieën en wordt er gekeken hoe deze technologieën kunnen worden ingezet en/of gecombineerd om unieke experiences te realiseren en problemen van klanten op een innovatieve manier op te lossen.

DigitasLBi is een wereldwijd marketing -en technologie bureau dat bedrijven transformeert voor het digitale tijdperk. Wij helpen onze klanten creatieve en technologische uitdagingen te omarmen om zo de wijze waarop ze zaken doen te veranderen. Het maakt niet uit waar we onze klanten tegenkomen op hun digitale reis. Onze gedeelde expertise van brand building, creativiteit, technologie en distributie zorgt er altijd voor dat ze voorbereid zijn op de toekomst.

Unieke combinatie van VR en Chatbot technologie voor Skoda Global
Digitas specialiseert zich in oplossen van problemen door middel van het toepassen van innovatieve technieken. Hier is het project voor Skoda Global een perfect voorbeeld van, waarvoor Digitas samen met Moyosa een Virtual Reality experience heeft ontwikkeld. Hoe zorg je voor een optimale totaal journey, welke al begint bij het in de rij moeten staan voor de experience? Hoe zorg je dat VR niet een one-off is en je binding houdt met de bezoekers van de VR experience? En hoe zorg je dat bezoekers de experience op dark/open social gaan delen? Op al deze vragen heeft Digitas op innovatieve wijze antwoord gegeven, welke stap voor stap tijdens de keynote doorgenomen zullen worden.

Joël Kremer – COO at Moyosa Media BV
Joël has an extensive background in the online world starting in 1998 online advertising in the BeNeLux, UK and US markets. After receiving his Bachelors in Economics, he joined Google UK & NL’s sales teams, focusing on retail clients. He has also worked in several of Google’s product teams to launch Ads Products for Europe and train Google Europe’s new hires. After Google, Joel founded Kremer Consulting, specializing in helping off/online companies in activating/ accelerating their online business and is a frequent keynote speaker and delivers Sales Masterclasses for big tech companies all over the world.

He has over 18 years experience in the online industry, including marketing, implementation, and analytics. Joel has been responsible for managing the Kremer Collection since 2014 and is the one who has initiated the VR Museum, the Mighty Masters kids program & currently serves as business development director for Moyosa Media.

Inspiring XR
We love XR technology. We set out to challenge technical feasibility and to exceed expectations of what VR and AR can do to excite and engage people. We are at the forefront of innovation and the undisputed leader in non gaming visuals for premium brands and provide innovative marketing concepts rooted in XR technology, based on maximizing fun, engagement, data capture and analytics.

Jos Westerkamp – Marketing Manager bij TWNKLS
Na het behalen van een dubbele master in Marketing en Innovatie Management, te hebben gewerkt voor Rocket Internet in Berlijn en als consultant bij Oxyma meerdere corporates te mogen helpen met CRM en Big data is Jos, 9 maanden geleden op slag verliefd geworden op Augmented Reality. Sindsdien is hij verantwoordelijk voor de Marketing bij TWNKLS, marktleider op het gebied van Augmented Reality en Computer Vision.

Op YouTube circuleren de mooiste visionaire video’s, maar wij richten ons graag op wat er daadwerkelijk echt mogelijk is. Niks “imagine what you can do with it”, maar “look what we have done!”. TWNKLS zet Augmented Reality in om verkoopprocessen te optimaliseren en bedrijfsprocessen te verbeteren. Daar zit de kracht van AR. Want waar zie je nog dat een compleet proces, van verkoop tot installatie, terug wordt gebracht van 63 dagen naar 48 uur?

Hoe Augmented Reality toepasbaar is in E-commerce 
In zijn presentatie zal Jos toelichten hoe sterk de combinatie is tussen AR en E-commerce. Daarnaast zal Jos meerdere AR-applicaties laten zien die bedrijven nu al in huis hebben. Deze AR-applicaties van o.a. IKEA, Innovam/Lamborghini en Otolift maken processen sneller, leuker en efficiënter.

Fred Bergklo – Customer Success Manager at Nosto
Fred has a background in game development and store management, within and outside of ecommerce. He is a certified E-commerce Manager from IHM Business School in Stockholm and now works as a Customer Success Manager at Nosto.

Trained for what?
A machine learning solution is only as good as the data it gets. In his presentation Fred will focus on how the context affects the results of algorithms, and why you should care about it.

Sponsoren