Event Industry Latest Updates

Posted on 10 oktober 2018

Buckaroo & Tele2 op het podium tijdens E-commerce Insights

Maurits Dekker deed de afgelopen 12 jaar bij Buckaroo bakken vol ervaring op: vanaf 2006 verantwoordelijk voor alle sales en sinds 2017 ook actief als CCO bij deze payment service provider. Tijdens de 10e editie van E-commerce Insights mogen we hem, samen met partner Tele2, van harte welkom heten op het podium.

Corporate vs. fintechperspectief
Wat Maurits Dekker ons zoal komt vertellen? “Tijdens mijn presentatie bij E-commerce Insights wil ik vooral aandacht schenken aan het corporate vs. het fintechperspectief. Wie heeft de toekomst en wat is nodig om mee te groeien in deze tijd vol ontwikkelingen? Maar ook wil ik laten zien hoe je als e-commerce specialist naar de markt kan kijken om deze vervolgens zo aan te vliegen dat klanten bij je blijven hangen. Hoe creëer je impact en zorg je voor een goede DNA-match met je PSP-partner?”, verklapt Maurits alvast.

Strategische partners
Buckaroo beweegt zich momenteel in een markt die constant in beweging is. Daarom zijn zij, binnen de samenwerking met klanten, altijd op zoek naar nieuwe mogelijkheden en kansen om de conversie van een klant te laten slagen. Want geen conversie betekent een ontevreden ondernemer en een PSP die niet naar behoren werkt. Maurits: “Waar we vroeger spraken over, platgezegd, transacties verwerken, zijn we tegenwoordig veel meer de strategische partner of consultant voor onze klanten. Samen werken we aan het optimaliseren van de betaalstrategie en we onderzoeken hoe wij kunnen bijdragen aan de groeistrategie van een bedrijf.”

Succesvolle samenwerkingen
Dat de markt beweegt, merkt Buckaroo ook aan banken en grote bedrijven die nu wakker worden en PSP-mogelijkheden gaan onderzoeken. Ze moeten nu wel, anders zijn ze over een paar jaar uitgespeeld. Maurits: “Idealiter werken partijen samen om een betaaloplossing neer te zetten. Payconiq is een mooi voorbeeld van een succesvolle samenwerking. Het is op termijn gewoon niet mogelijk dat álle initiatieven blijven bestaan. Want wie gaat nou drie verschillende payment methodes gebruiken? Niemand heeft daar zin in.”

Een voorsprong op digitalisering
Een bedrijf dat niet heeft gewacht met digitalisering is Tele2. Deze klant van Buckaroo begon een paar jaar geleden al tegen de gevestigde orde aan te schoppen omdat ze anders wilden zijn. Een karakter dat goed naar voren komt in hun frisse en eigenzinnige reclames en in hun kijk op de ontwikkelingen binnen e-commerce en digitalisering. “Dit laatste hebben zij hoog op de agenda staan. Daarmee hebben ze in mijn ogen een grote voorsprong op corporate bedrijven die langzamer buigen. Tele2 vraagt zich constant af waar ze zo digitaal mogelijk kunnen zijn, hoe ze procesoptimalisatie kunnen toepassen en hoe dit zo min mogelijk ten koste gaat van de klanttevredenheid. Tele2 is the new kid on the block.”, zegt Maurits.