In 2017 organiseerde E-commerce Insights alweer voor de 8ste keer het event voor E-commerce Minded Benelux. Deze twee edities worden net z’n groot succes als zijn voorgangers met toen de onderwerpen: eBay, De veranderende behoefte van de consument  Traffic, Conversie & Retenties, Mobile Commerce, FulfilmentConversion en Customer Service, Big Data & Security.

We zijn momenteel druk bezig met het vullen van het programma. Als hier meer over bekend is ben jij de eerste die het leest. Bestel nu alvast je tickets en garandeer je plek!

Dit was editie 8

Jeroen Horsthuis, Eigenaar Team Horsthuis

Wat fotografie kan betekenen voor je website of webshop

“Conversiestijging door Onsite Search; Hoe Sooqr Search Carnavalsland voorzag van een stijging van 80%.”
Ooit gedacht aan het belang van een goede interne zoekfunctie? Anno 2017 zijn internetgebruikers gewend aan Google: binnen enkele seconden vele relevante zoekresultaten. Maar binnen een site is deze informatie helemaal onmisbaar. Wanneer zoekende bezoekers niet binnen luttele seconden kunnen vinden waar ze naar zoeken, zullen ze de site verlaten. Met elke seconde wachttijd klikt zelfs 15% weg. En des te meer producten op de site, des te groter de keuze & de zoektocht.
Sooqr Search is de interne zoekmachine voor jouw website. Ze neemt de gehele zoekfunctie over en laat bezoekers gelijk, zodra de eerste letter ingetikt wordt, gefilterde en relevante zoekresultaten zien. Binnen milliseconden.

In deze presentatie zullen wij het belang van de zoekfunctie op de website, onsite search, uitgebreid behandelen. Aan de hand van een voorbeeld van een van onze klanten, Carnavalsland, zullen wij laten zien hoe, wat, waar en vooral hoeveel meer conversie en omzet er te halen valt met het juiste, geoptimaliseerde gebruik van de zoekfunctie op de website. Sooqr Search: Making Site Search Awesome.

Lucas Freriks, Manager of Business & Relations Sooqr

samen met: Steven Keuper, ‎Senior Digital Strategist at Adwise

Mark van Den Berg, Manager Marketing & Partners Spotler

“Op 10 november direct zelf een concrete verbetering of optimalisatie door voeren in je e-mail marketingplan.”
Tijdens deze interactieve presentatie wordt ingegaan op de mogelijkheden van e-mailmarketing om meer conversie in je webshop en in je fysieke winkel te realiseren. Verder kijken we hoe de user experience kan worden geoptimaliseerd in je e-mail marketingactiviteiten en -uitingen en gaan we dieper in op de mogelijkheden die personalisaties bieden in een e-mail. Hiervoor zullen we tal van voorbeelden van bedrijven en instellingen gebruiken om bezoekers van E-commerce Insights te inspireren, enthousiasmeren en aan te zetten om 10 november direct zelf een concrete verbetering of optimalisatie door te voeren in hun e-mail marketingplan.

Het belang van UX research en wat het je oplevert “If the user can’t use it, it doesn’t work”
Dat is waar Sjoerd Walinga in gelooft. Hij heeft een grote passie voor usability, user experience en human behavior. Als UX-expert bij Concept7 is hij hier dan ook maar al te graag mee bezig. Het doen van user research voor nationale en internationale bedrijven leert hem elke dag weer nieuwe dingen en daar krijgt hij maar niet genoeg van. Daarnaast geeft Sjoerd trainingen aan bedrijven, is hij spreker en geeft hij gastcolleges op hogescholen en universiteiten.
Elk vraagstuk dat bij ons binnenkomt, pakken we aan middels Design Thinking. Het vraagstuk gaat door het Human Centered Design proces (HCD) om zo de beste oplossing te vinden voor jouw product of dienst. Essentieel is hierin het betrekken van mensen die gebruik maken, of kunnen gaan maken, van jouw product of dienst. Die mensen kunnen bijvoorbeeld jouw klanten of jouw potentiële klanten zijn. Dat doen wij middels User Experience Research, en is onderdeel van ons proces.
Ik neem je mee in het verhaal hoe we bij Concept7 het HCD-proces toepassen, hoe we hierin die gebruikers betrekken, waarom we dat doen, hoe we dat doen, wat het je oplevert én hoe je zelf morgen nog kunt beginnen.

Sjoerd Walinga,Usability & User Experience expert, Concept7

Tim Borst, Creative & Partner at Matise

“Meer dan een productcatalogus”
Wat hebben de kerstetalage van de Bijenkorf en de iPhone X landingpage met elkaar gemeen? Meer dan je op het eerste gezicht zou zeggen. Wij zien nog te vaak een directe vertaling van een productcatalogus naar een webshop. Dit terwijl digital zich juist uitstekend leent voor veel meer dan alleen het tonen van een product en zijn kenmerken. Juist online kan een product al emotie opwekken bij een gebruiker. Het gaat hier om de totaalbeleving, met beeld, informatie maar ook met een heldere visie in de uiteindelijke User Interface die moet leiden tot een uitmuntende User Experience.
Over Tim Borst
Na het behalen van zijn Bachelor of Arts groeit de eenmanszaak van Tim uit tot de “designtak” in een volwassen agency. Tim stuurt als creative lead een team vol designers met allemaal voldoende front-end kennis aan. Zoals elke designer bij Matise weet hij de grenzen van digital op visueel en interactief gebied altijd op te zoeken en te raken.

“20 procent meer conversie in 20 minuten: website personalisatie hoeft niet ingewikkeld te zijn.”

Online marketeers zijn al tevreden met een conversie van 2%. Wat inhoudt dat 98% van je online bezoekers de website zonder succes verlaat. Met het risico dat ze wél slagen bij de concurrent. Door het tonen van een relevante uiting aan de juiste bezoeker op het perfecte moment, verbeter je de gebruikerservaring en verhoog je de kans op een aankoop. WiQhit toont in verschillende cases hoe bedrijven met eenvoudige personalisaties een significante conversiestijging hebben gerealiseerd.
We duiken snel de praktijk in, en laten je met gave voorbeelden zien hoe je zelf direct aan de slag kunt gaan.

Over Jaap van Baar

Jaap is mede-eigenaar van WiQhit, dat vanuit Haarlem tientallen bedrijven helpt bij het verbeteren van de online conversie. Hierbij wordt gebruik gemaakt van binnenshuis ontwikkelde personalisatie software en bewezen effectieve verleidingstechnieken.

Jaap van Baar,mede-eigenaar, WiQhit

Roderick Reichenbach , MSc Managing Partner Braingineers.

“Next-generation usability onderzoek: breinmeting voor exponentiele klantbeleving en conversie”
Onze visie is een cultuurverandering op het gebied van neuropsychologische inzichten. De huidige wijze van usability onderzoek verloopt tot dusver op bewust niveau, wij weten echter dat we 95% van onze keuzes onbewust maken! De toevoeging van objectieve breinmeting middels EEG in combinatie met eye-tracking is uniek. Hiermee weten we waar iemand naar kijkt en wat dit voor beleving geeft in de hersenen. De praktische toepassing en resultaten worden aan de hand van een case toegelicht.

Over Roderick Reichenbach
Na mijn studie neuropsychologie ben ik de klinische psychologie in gegaan waarbij ik onderzoek deed naar het cognitief functioneren bij kinderen. Hoe het brein functioneert en hoe deze wordt beÏnvloed door de omgeving heeft mij altijd al gefascineerd. Kleine verschillen tussen diverse aangeboden stimuli kunnen van grote invloed zijn op het oordeel hierover. Meestal is men hier niet van bewust, maar door metingen kan worden weergegeven dat het brein wel degelijk wordt beïnvloed.

Partners en sponsoren

TIJD VOOR DE VOLGENDE EDITIE

Bestel Tickets