Editie 7

In 2017 organiseert E-commerce Insights alweer voor de 7de keer het event voor E-commerce Minded Nederland. Deze twee edities worden net z’n groot succes als zijn voorgangers: eBay, De veranderende behoefte van de consument  Traffic, Conversie & Retenties, Mobile Commerce, Fulfilment & Conversion.

Dit keer hadden wij onze focus op security, big data en customer service. In de huidige maatschappij staat veiligheid als meer ooit te voren hoog op een ieders zijn agenda. Daarnaast weten we inmiddels dat je met een tevreden klant meer resultaat kunt bereiken, de prijs wordt van ondergeschikt belang, maar hoe doe je dit dan? En data, iedereen weet dat het gaat over data, maar welke data? En wat kan/moet ik er mee? Dit en meer zal een middag worden waarbij wij de volgende stap zetten naar een nog completer e-commerce landschap.

De sprekers

Mathijs Kok: Founder Guapa B.V.

"De dagvoorzitter"

 – Mathijs Kok –

De kennis van vandaag is het succes van morgen. Met dit idee is E-commerce insights ontstaan. Mathijs zal deze dag de dagvoorzitter zijn.

Gerben Oostra: Data Scientist bij BigData Republic

"Bereikbare big data voor persoonlijke aanbiedingen"

Hoe kan Big Data gebruikt worden om zowel klanttevredenheid als marketing effectiviteit te maximaliseren?

Veel bedrijven laten big data moeilijk klinken en verkopen dure en ondoorzichtige kant en klare marketing services.

Wij ontrafelen de complexiteit van Big Data en laten in simpele stappen zien hoe je op eigen kracht een big data service bouwt. Met deze eigen service hou je controle over je marketing cultuur en bepaal je zelf je strategie.

In onze presentatie ontdek je met ons hoe je eenvoudig een big data service werkend krijgt die de optimale aanbieding kan bepalen voor iedere unieke klant.

Presentatie – binnenkort beschikbaar –

Walter van der Scheer: Chief Marketing – GoDataDriven

"Conversie verhogen met slimme datatoepassingen: hoe pak je dit aan?"

De combinatie van data en slimme algoritmes neemt een steeds prominentere plek in voor webshops. Maar wat heb je nodig om succesvolle datagedreven toepassingen te integreren in je shop? Gaat het om data en technologie, of zijn er nog andere kritische succesfactoren in het spel?

In deze presentatie gaat Walter aan de hand van de laatste ontwikkelingen en succesverhalen van online spelers in op de bouwstenen van de datagedreven onderneming.

Presentatie – binnenkort beschikbaar –

Patrick van Loon: Supply Chain en Manufacturing solutions – SAS

"Omnichannel Retailing – ‘Revenge of the Bricks’"

V&D, Perrysport, Shoenenreus….allemaal voorbeelden van winkelketens die te laat het belang van de webwinkel hebben onderkent en uit het straatbeeld zijn verdwenen. Lang werd er dan ook gezegd dat ‘bricks & mortar’ niet langer relevant meer was. Maar tegelijkertijd investeren traditionele webwinkels als Coolblue en Amazon fors in hun fysieke kanalen. In deze presentatie laat SAS het belang zien van Omnichannel Retailing en de rol van Data Science om hier goed mee om te kunnen gaan.

Presentatie – binnenkort beschikbaar –

Sanne Bolkenstein – Manager Sales en Marketing
Byte BV

"Hoe draagt veiligheid bij aan het succes van je shop?’"

Presentatie – binnenkort beschikbaar –

Tom Coronel: Create2Fit

"Snelheid belangrijk voor E-commerce"

Insights Sponsoren

Dit zijn de organisaties die dit event mogelijk maken:

Premium

byte-logo-blauw
Guapa_logo_kleur
Advanced
Dutch Data Science Week, powered by SAS en GoDataDriven
Media