Event Industry Latest Updates

Posted on 13 maart 2015

Verslag van de vierde editie Mobile Commerce, 12 maart in Utrecht

Van alle online aankopen zijn dit jaar tot nu toe 18,3% via mobiel gedaan. In Nederland verwacht men een stijging in de omzet uit M-commerce van 92,5%. De schatting is dat dit voor Europa ligt op 88,8%. Nederland is één van de snelst groeiende e-commerce markten in Europa. Bestellingen via pc’s staan nog steeds bovenaan maar de verkoop via tablets en smartphones stijgt. Naar mate er meer webshops mobielvriendelijk zijn zal dit percentage alleen maar toenemen. De verwachting is dat aankopen via tablets zal stijgen met 110,3% in Nederland. Via smartphones wordt een stijging verwacht van 9,6%.

De enorme groei geeft wel aan dat u niet meer weg komt voor optimalisatie van uw webshop voor elk device. Gister was de vierde editie van E-commerce Insights. Deze middag stond in het teken van Mobile Commerce. Vijf sprekers betraden het podium en deelden hun expertise. Lees hier het verslag van deze geslaagde middag in Het Spoorwegmuseum.
 

Mobile Payments

adyen-ecommerceinsightsMelle Strikwerda & Rufus Veenstra van Adyen spraken over mobile payments. Daarbij toonden ze cijfers van bezoek en conversie via smartphones en tablets. Samen met klant Läslo van den Broek van Loods 5 vertelden ze over de technologische ontwikkelingen waar ze mee bezig zijn om mobiele betalingen eenvoudiger en sneller te laten verlopen. One-click payment zoals ze deze voor Groupon inzetten en Zero click-payment bij Uber doen conversie via mobiel stijgen. Adyen toonde ook dat een responsive design de conversie met wel 15-20% kan verhogen.
 

Mobile App

jmango360-ecommerceinsightsMaarten Schuiling van JMango360 toonde interessante weetjes over het smartphone gebruik in Nederland. Zo blijkt dat 20% van de leeftijdsgroep 18-34 zelfs tijdens de seks hun smartphone gebruikt. Het blijkt ook dat maar liefst 55% tijdens het rijden een mobiel gebruikt, 33% tijdens een romantisch diner en 12% onder de douche. De smartphones gaan dus overal mee naar toe, daarom kiezen grote bedrijven voor apps. Deze apps zijn zo uitgebreid en daardoor een enorme investering. Voor de MKB heeft JMango360 daarom een m-commerce app ontwikkeld die gekoppeld is aan Magento.
 

Cashback Parade SCOUPY

scoupy-insightsNa een korte pauze kwam Valentijn Bras van SCOUPY vertellen over de nieuwe succesvolle Cashback Parade. De eerste campagne is afgelopen zaterdag geëindigd en Valentijn presenteerde tijdens E-commerce Insights voor het eerst de cijfers. Hiermee heeft SCOUPY weer een gehele nieuwe dienst waarmee ze weer bewijzen dat innovatie centraal staat. De sheets komen online, voor nu alvast de cijfers.

 
 
 

De slimme oplossing Shoplet: Advertentie en webshop in één

11Rutger van Zuidam van Senanga presenteerde de succesvolle oplossing: shoplet. Bij Senanga zijn ze van mening dat je in dezelfde omgeving moet kunnen blijven als een klant wat wil aanschaffen, en willen hiermee de banner overbodig maken waarin je altijd wordt doorgestuurd naar de webshop. Oplossing: de shoplet. Als je nu een artikel leest van bijvoorbeeld je favoriete blogger, kun je de besproken items direct in het blog bestellen. Een goed verdien model voor publishers, en voor merchants is het interessant omdat het een extra verkoop kanaal is maar wat misschien nog wel belangrijker is: je bent relevant. Grote jongens als Wehkamp, Bol.com en America Today zijn al om.
 

Do’s en don’ts van Beacons

12Als laatste spreker stond Remco Bron van inBeacon op het podium. Hij presenteerde de do’s en don’ts voor het gebruik van beacons. Het lijkt allemaal nog ver weg maar de mogelijkheden zijn eindeloos. Remco vertelde enthousiast over vele verschillende voorbeelden zoals iBeacons bij Bijenkorf Rotterdam. Het warenhuis heeft in dit filiaal maar liefst 140 iBeacons geplaatst bij de kassa’s. Het zijn Biijenkorf gele beacons van Apple die als proef gebruikt worden voor het nieuwe klantenprogramma Privilege Membership. Hiermee is de Bijenkorf in staat klanten pushberichten en uitnodigingen te sturen.

Presentatiesheets

We plaatsen zo veel mogelijk sheets online dus houd onze website in de gaten. Ook de foto’s zullen volgende week online komen.

E-commerce Insights is een initiatief van Guapa Media Full Service E-commerce.
E-commerce Insights marktplaats

16